woensdag 31 augustus 2011

Hulp in de kraamkamer

Het starten van een onderneming is vaak een uiting van een droom en tevens de meest harde leerschool voor elke ondernemer. Na de startfase is de ondernemer in de praktijk veel 'wijzer' geworden.

Als bankier ben ik van meet af aan gefascineerd geraakt door beweegredenen, maar vooral ook door de gedragskenmerken van succesvolle startende ondernemers. Toen een starterskrediet dat ik had verstrekt jaren later resulteerde in een beursgang, was dat ook voor mij persoonlijk een groot evaluatiemoment.

Dat was een reden om een aantal jaren geleden in het kader van mijn studie voor Nyenrode een onderzoek te doen onder ongeveer 600 startende ondernemers, op zoek naar hun succesfactoren. De startende ondernemers lieten me nooit meer los.

Startwijzer maakt starters wijzer in de eerste fase en dat is geweldig. Leren van elkaars ervaring is de beste methode. Hulp in de kraamkamer van de onderneming is een factor die de kans op succes verhoogt, dat geeft het onderzoek ook aan. Pas als je bij Startwijzer langs bent geweest ben je in mijn ogen: Klaar voor de start!

Eric J. Lücke
directievoorzitter Rabobank Hoorn en Omstreken

Bron: Passie voor Ondernemen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten